Viis soovitust, mis aitavad sotsiaalmeedias kasvada
- Loo läbimõeldud ja sihipärane sotsiaalmeedia strateegia.
Enne, kui hakkad suure hooga Facebookis, Instagramis või mujal postitusi tegema, mõtle tegevuskava läbi. Pane paika, milline on sinu sihtrühm ning millist sisu sinna gruppi kuuluvad inimesed näha ja lugeda võiksid. On suur vahe, kas ettevõtte klientideks on nii naised kui mehed või ainult ühed neist, mis vanuserühma nad kuuluvad ning millised on nende tööd ja hobid.
Mida selgem on pilt toodet või teenust vajavast kliendist, seda parem on vastavat sisu luua.
2. Loo kasulikku ja huvitavat sisu
Kvaliteetse ja rääkimapaneva sisu loomine on sotsiaalmeedias huvi ning usalduse tekitamiseks ülioluline. Selleks sisuks võivad olla näiteks blogipostitused, asjakohased graafikud, videod, kvaliteetsed pildid ja muu selline.
Kõige olulisem on, et sisu oleks pakutavat teenust või toodet toetav ning hariv ja huvitav lugeda.
Sotsiaalmeedia on lihtsalt moepärane sõna kuni sul pole selget plaani.– FELICIA DAY
3. Suhtle oma jälgijaskonnaga
Ettevõtte tegevuse jälgijatega suhtlemine on võti usalduse kasvatamiseks. Vasta kommentaaridele ja sõnumitele professionaalselt ja aegsasti. Kutsu neid üles oma mõtteid ja arvamusi jagama, see aitab sul mõista sihtrühma soove ja vajadusi ning vastavalt sellele saad teada, kuidas oma teenuseid või toodet paremini müüa.
4. Kasuta kvaliteetseid visuaale
Udune, piksline või lihtsalt ebakvaliteetne sisu pole see. Investeeri enda aega ja raha sellesse, et luua kvaliteetseid visuaale – pildid, videod, graafilised postitused jms. Kvaliteetsed ja ilusad postitused püüavad pilke ning panevad inimesi rohkem sinu sisu lugema ja seda jagama või sellele reageerima.
5. Mõõda, mõõda, mõõda
Tulemusi mõõtmata ei tea sa, mis töötab hästi või üldse mitte. On oluline, et jälgiksid, millist tüüpi sisu kogub rohkem kommentaare, meeldimisi, vaatamisi ja jagamisi. Rääkimata reklaamide mõõtmisest, milleta ei saa üldse olla.
Internetis leidub hulga erinevaid tööriistu, videosid ja õpetusi, mis aitavad loodud sisu ning reklaame jälgida ja analüüsida. Sa pead seda tegema!
Viis asja, mida ei tohiks sotsiaalmeedias teha
1. Liiga tihedad või harvad postitused
Sisu postitamine on oluline sotsiaalmeedia aktiivsena hoidmiseks, aga seda tuleb teha tasakaalukalt.
Kui sa postitad liiga tihti, näiteks 5 korda päevas, võib selline asi tunduda rohkem väsitava ja spämmina. Selle tulemusena ei pööra kunagised huvilised enam loodud sisule tähelepanu.
Liiga harva postitades unustavad inimesed su üldse ära. Postitad midagi korra kuus ja tihtipeale suvaliselt ka veel, et oleks linnuke kirjas, aga tulemusi pole kuskilt näha.
Selleks, kui tihti postitada, mingit valemit pole. Õpi jälgijaskonda tundma, katseta, mõõda ja tee vastavad järeldused. Kindlasti pööra tähelepanu ka sellele, et kasutaksid erinevaid postituste vorme piltidest ja graafikutest videoteni välja.
2. Negatiivsete kommentaaride ignoreerimine ja kustutamine
Selle asemel, et kähku kõik negatiivsed või muul viisil ebameeldivad kommentaarid ära kustutada, vasta neile viisakalt. Keegi meist ei ole perfektne ja vigu tuleb ikka ette, võta tagasisidet kuulda – olgu see hea või halb. Nii näitad, et hoolid enda klientidest, jälgijatest ning soovid pakkuda kõige paremat.
Kui keegi võttis selle aja, et sulle kirjutada sõnumitesse, saata meil või jätta kommentaar, siis üldjuhul on see reageerimist väärt. See, milliseid järeldusi sa teed, on sinu enda otsustada.
3. Liigne müügipostituste tegemine
Ilmselgelt on oma toote või teenuse müümine oluline, aga see pole ainus osa brändi ja müüginumbrite kasvatamisest.
Hariva, huvitava ja kaasava sisu loomine on isegi olulisem, sest see loob pikaajalisi tulemusi. Keegi ei viitsi päevast päeva lugeda, kuidas sa jälle oma teenust või toodet müüd ja muudkui räägid, et siin on soodukas, siit saad osta seda-teist-kolmandat.
Loo tasakaal müügipostituste ja müüki toetavate postituste vahel. Keskendu sellele, et lood pikaajalisi suhteid ja kasvatad usaldust ning vahepeal puistad ka müüki vahele.
4. Iseenda ja brändi kuvandi unustamine
Sotsiaalmeedia on ideaalne koht, kus olla isikupärane, huvitav ja lähedane enda jälgijatega. Seda eriti väiksemaete ettevõtete puhul.
Olgugi, et internetis leidub lõputu arv erinevaid tehisintellekti (AI) tööriistu sisuloomeks või muudeks tööd lihtsustavateks tegevusteks, ära unusta iseennast ja seda, miks sa üldse oma tooteid või teenuseid pakud. Sa tahad, et sinu jälgijad tunneksid sind, sinu brändi ja neil tekiks lähedane seos selle kõigega.
5. Ära osta võltsitud jälgijaid ja bote
Üliäge on vaadata, kuidas suurtel ettevõtetel on kümneid või isegi sadu tuhandeid jälgijaid, lugematu arv postitusi ja like’sid, eksole? See võib mõne panna mõtlema nn. fake või võltsitud jälgijate, meeldimiste või kommentaaride ostmisele. See on midagi, millest peaksid suure kaarega mööda minema.
99.99% sellistest teenustest on kõik täiesti kasutu. Sinu sotsiaalmeedia kanaleid hakkab jälgima 10 000 pealtnäha uut inimest, aga tegelikult on need kontod, mille taga päriselt inimesi pole. Tulemuseks suurem number jälgijaid, aga kaasatus on ikka täpselt sama, mis enne oli. Täielik prügi.
Selle asemel loo huvitavat sisu, mis harib inimesi ning on sinu pakutavaga seostuv. Kümme tuhat suvalist kontot, mille taga mitte kedagi pole, ei too sulle kasu ei üht ega teistpidi, aga 10 päris jälgijat, kes huvituvad sinu ettevõttest, on kõik potensiaalsed kliendid, kellel on omakorda tutvusringkonnas võib-olla potensiaalseid huvilisi.